10 Kasım 2008 Pazartesi

Teşekkürler

benim yazmak istediklerimi 3 aşağı 5 yukarı yazmış etrafta'dan elit milli. 
aynen yapıştırıyorum. 
(paranteze alınanlar benim eklediklerim.)

Her ne kadar ölümünden sonra ortaya çıkan Kemalizm/Atatürkçülük adlı katı modernist ideolojiyi anakronik (aynı zamanda da inceden histerik) bulsam, toplumdaki Atatürk histerisi (de ideolojinin histerik olmasının sonucu gibi geliyor) ve “personality cult” durumundan rahatsız olsam da kişisel olarak kendisine pek çok şey borçlu olduğumuz insan Mustafa Kemal’e huzur içinde yat demek geldi içimden. Atatürkçülerin söylemeyi çok sevdiği gibi “bugün hayatta olsaydı”, onların umduğunun tam aksine (her ne kuruyorlarsa kafalarında, işte o olmazdı demek istiyorum kısaca) dünyanın 70 yılda ne kadar değiştiğini görür ve heyecanlanır, o zamanki fikirlerinin kifayetsiz bürokratlar ve politikacılar tarafından dogmalaştırıldığını gördüğünde onlara kızar ve kurduğu ülkenin özgürlükler, insan hakları, bilim, eğitim, spor, kültürde 85 70 yılda bir arpa boyu yol katedemediğini farkettiğinde de çok üzülürdü diye düşünüyorum. Teşekkürler, huzur içinde yat.

Hiç yorum yok: